Wybierz filtr
  Filtry
Producent
Rodzaj cięcia
Poziom bezpieczeństwa DIN - dokumenty
Automatyczny podajnik
Eco-Friendly
Ilość niszczonych kartek
Ilość niszczonych kartek (automatyczny podajnik)
Korpus na kółkach
Niszczy
Pojemność kosza (L)
Poziom bezpieczeństwa DIN - karty
Poziom bezpieczeństwa DIN - płyty
Poziom bezpieczeństwa DIN - Elektroniczne nośniki danych
Poziom bezpieczeństwa DIN - Dyski twarde
Poziom bezpieczeństwa DIN - Filmy, mikrofilmy, klisze
wymiar arkusza
Rozmiar (S/M/L)
Metalowa
Kółka
Rodzaj szafy

Wyposażenie biura

Sam wynajem, czy zakup przestrzeni i mówienie o tym per “biuro”, to początek wspaniałej drogi. Jednakże tak, jak w wielu innych aspektach, samo nazewnictwo nie wystarcza i potrzeba wiele więcej elementów składowych. To potocznie nazywa się wyposażeniem biura. Wszyscy ci, których cieszy dekoracja wnętrz, uwielbiają ten moment w kompletnie nowej placówce.

Warto pamiętać, że najlepiej zrobić to raz, a dobrze. Tak, jak w przypadku układanki - jeden brakujący element może wpłynąć na stabilność konstrukcji, czyli w tym przypadku biura. Wyposażenie ma bezpośrednie przełożenie na jakość wykonywanych zadań, a przede wszystkim, na samopoczucie i zdrowie każdego pracownika. Dobrze jest zatem poświęcić temu tematowi wystarczająco dużo czasu, aby po wyczerpaniu go mieć świadomość, które z przedmiotów są ważniejsze od innych i co przełożyć nad inne elementy.

Wyposażenie biura to istotny etap w organizacji przestrzeni. Trzeba poważnie zastanowić się nad tym, co potrzebne będzie w tym miejscu? Lepiej postawić na styl, czy zagospodarowanie pomieszczenia? Ile i jakie elementy wyposażenia biura wymagane jest dla danej osoby? Na wszystko odpowiedź znajdzie się poniżej.
 

WYPOSAŻENIE BIURA - CO POTRZEBNE?


Tak naprawdę przed rozpoczęciem wyposażenia biura dobrze jest zmierzyć dostępną przestrzeń. W ten sposób uniknie się zakupu przedmiotów, które okażą się zbędne i wpłyną jedynie na dezorganizację pracy. Należy też zadać sobie pytanie: czy w biurze chcę meble, których funkcjonalnością będzie ergonomia? To bardzo istotna kwestia dla każdego pracownika, który na siedząco spędza wiele godzin. Dobrze, jeśli pracodawca zadba o swoich podwładnych, którzy są niejako jego podopiecznymi. Znając realia i istotę wpływu bólu pleców na jakość wykonywanych zadań, a także ryzyko zespołu cieśni nadgarstka sami napisaliśmy na ten temat kilka słów.

Wracając do meritum - znając wymiary biura, wyposażenie go powinno stać się czystą przyjemnością. Rynek artykułów biurowych daje liczne rozwiązania, które ostatecznie trafią w gusta i guściki klientów. Należy pamiętać jednakże, by zrobić listę, chociaż ogólną, potrzebnych elementów - Biura Obsługi Klienta zawsze pomogą w odpowiednim wyposażeniu biura. Oczywiście im więcej szczegółów, tym lepiej - niczego się w ten sposób nie ominie, a jeśli całość zamówienia musi zostać rozłożona na raty, to wykreślając kolejne nabyte “punkty z listy” niczego się nie zdubluje.

Dobrze jest też - zakładając, że jest taka możliwość - przeprowadzić rozmowę z pracownikami, którzy z danego miejsca będą korzystać. To pomoże w podjęciu decyzji na jakie elementy bardziej zwrócić uwagę, czyli na przykład, czy fotel biurowy musi być obrotowy, czy przyborniki i podkładki wystarczą zwykłe, jednokomorowe, czy lepiej zainwestować w te z wieloma otworami? W ten prosty sposób można upewnić się, że zakupione elementy wyposażenia biura będą w pełni wykorzystane, nic się nie zmarnuje, krótko mówiąc: wilk syty i owca cała.
 

CO SKŁADA SIĘ NA WYPOSAŻENIE BIURA?


Wyposażenie biur to coś, do czego dobrze mieć osobę potrafiącą kontrolować przestrzeń i znającą wszystkie tajniki danej pracy. Nie w każdej firmie bowiem wymagana będzie na przykład niszczarka, bądź też tablica suchościeralna.

Ba, niejednokrotnie osoby pracujące w biurze wyposażenie dobierają do domu - tak zwanego home office. Wówczas funkcjonalność musi podążać ramię w ramię ze spokojem. Tworzona przestrzeń powinna pozwolić całkowicie skupić się na wykonywanym zadaniu, czy zleceniu. Raczej trzeba unikać porozrzucanych papierów, czy opakowań - te można przecież od razu umieścić w koszu na śmieci. Tak naprawdę dobrze, żeby była to pierwsza inwestycja. W końcu dokładając kolejne nowe przedmioty, gdzieś trzeba wyrzucić folie i tym podobne opakowania.

Nawiązując do kwestii poruszonej wcześniej, czyli ergonomii, warto zastanowić się nad doborem przedmiotów, które pomogą w zapobieganiu bólowi pleców i nóg. Najlepszą z możliwych opcji jest nabycie stoiska do pracy stojącej. Korzystając z niego nie jest obowiązkowym stanie - w końcu nogi też ostatecznie zaczną boleć. Dzięki funkcji regulacji w kilka chwil z powrotem przenieść się można na krzesło, czy fotel. Ergonomiczne części wyposażenia biura stały się szalenie ważnymi przedmiotami wraz ze wzrostem świadomości o zdrowiu.
 

JAKIE JEST WYPOSAŻENIE BIURA?


Tak naprawdę każdy komponuje wyposażenie biura wedle własnych potrzeb. Jedni postawią na stonowane kolory, jak czerń, czy szary. Innym z kolei lepiej pracować będzie się tam, gdzie poszczególne elementy mają ciepłe barwy. Wszystko jest kwestią gustu, aczkolwiek niektóre przedmioty nie mają tak szerokiej rozpiętości w wyborze koloru.

Tak na przykład jest z sejfami na klucze, czy też kasetkami na pieniądze. Ciężko szukać takich w kolorze pomarańczowym, czy zielonym. Nie jest to nic złego - lepiej, żeby nikt potrzebujący produktów BHP nie pomylił się idąc do kasetki na pieniądze, zamiast do apteczki.

Wyposażenie biura musi również dostosowane do pomieszczenia i godzin pracy. Pomieszczenia, które nie są oświetlane jedynie przez sztuczne światło odczują zmiany pór roku. O ile widok za oknem na pewno wpłynie pozytywnie na humory pracowników, o tyle począwszy od jesieni z każdym kolejnym dniem mniej jest światła słonecznego. Dobrze zatem, aby każde stanowisko było wyposażone w dobrą lampkę na biurko. Blask popularnych jarzeniówek z sufitu nie każdemu służy, a dzięki prywatnemu oświetleniu każdy może mieć kontrolę nad kątem promienia, czy też samym ustawieniem.

Warto też spojrzeć na wszystko z innej perspektywy. Pracownicy to też ludzie i naturalne jest to, że biorą ze sobą do pracy produkty spożywcze. Te niejednokrotnie w zamyśle mają starczyć na więcej niż jedną zmianę, przez co bardzo łatwo jest o zaleganie produktów w firmowej lodówce. W wyposażeniu biura, niczym w domu, najprostszym rozwiązaniem tego kłopotu są szczelnie zamykane pojemniki, które dodatkowo oznaczyć można etykietami samoprzylepnymi. Dzięki temu każdy może mieć (chociaż teoretyczną) pewność, że nie pomiesza się dietą ze współpracownikami.
 

WYPOSAŻENIE BIURA - CO KUPIĆ?


Wyposażenie biura nie jest tematem, który ma jedno rozwiązanie. Poszczególne miejsca różnią się od siebie zapotrzebowaniem ze względu na wykonywane zadania. W końcu nie zawsze niezbędny będzie podkład na biurko, a w przypadku, gdy wykorzystywany jest w zasadzie jeden długopis, bez sensu przeinwestowywać w przybornik na biurko.

Wszelkie artykuły piśmiennicze, czy taśmy klejące, trzeba jednak gdzieś składować. Mając wystarczająco dużo miejsca w pomieszczeniu przydatnym rozwiązaniem w wyposażeniu biuraszafy metalowe. Można tam także zrobić małe archiwum za pomocą kartonów archiwizacyjnych lub też szuflad i pojemników na dokumenty. Czysta przestrzeń, to czysty umysł. Z odpowiednią ilością miejsca na biurku każdy powinien poprawić wydolność swojej pracy.

Gdy jednak pomieszczenie nie jest aż tak przestronne, by można było umieścić w nim szafę, warto rozejrzeć się nad ekonomiczniejszym rozwiązaniem. Takim są chociażby haczyki i uchwyty samoprzylepne, które niemal od momentu wejścia na rynek zrobiły furorę. Swoją prostotą i szerokim wachlarzem zastosowań zdobyły serca klientów. Mogą unieść nawet do kilku kilogramów, dzięki czemu utrzymają tak kurtkę, jak i teczki zawieszkowe - wszystko zgodnie z wymaganym przeznaczeniem.
 

ILE KOSZTUJE WYPOSAŻENIE BIURA?


Cena wyposażenia biura jest kwestią sporną. Mając ograniczony środki warto uwagę skierować na producentów budżetowych, jak na przykład marka Hexagon. Dzięki rozsądnej korelacji między ceną, a jakością szturmem wdarła się ona na rynek artykułów biurowych i rozwiązań tak w pracy, jak i w domu, czy szkole.

Wybierając takie marki pozostawia się większe pole do manewru, a ponadto można zmniejszyć czas poświęcony na kompletację pełnego wyposażenia biura. W przypadku większego budżetu do rozdysponowania uwagę można skierować na innych producentów. Q-Connect oraz Fellowes oferują liczne rozwiązania w kwestii ergonomii zapobiegania nie tylko bólom karku i szyi, lecz także nadgarstka.

Hurtownia artykułów biurowych Biurfan prowadzi sprzedaż wszelkiej maści produktów, nie tylko do wyposażenia biura czy ergonomii, lecz także tych przydatnych w prezentacjach i konferencjach oraz artykułów szkolnych.
arrow_downward

Aktywne filtry

group_work Zgoda na pliki cookie